Mullemeck bygger harley chopper forts 12
Nu när jag lätt kan dra runt motorn med bakhjulet har jag börjat att justera in stötstängerna. Jag ska inte dra steg för steg hur man gör men det hela går ju ut på att ventilspelet blir rätt. Först får man ha lite fingertops känsla och ska känna en "sug passning" på stängerna. Efter det ska man skruva X antal varv beroende på märke på stötstängerna. Eftersom det är hydrauliska lyftare så måste man vänta och låta oljan "blöda" ur innan man fortsätter, annars blir det stumt och man kan kröka en stång.
jag hann klart främre cylindern och började plocka bort den bakres vipphus. Dom som gjort ramen hade varit duktiga och tänkt på att man kanske ville ha bort vipphuset med motorn i, så det fanns ett hål som gjorde att man kom åt sista skruven...... tack för det!!
gjorde ett märke på skruven för att hålla koll på varven
bakre vipphuset på väg av
jag hann klart främre cylindern och började plocka bort den bakres vipphus. Dom som gjort ramen hade varit duktiga och tänkt på att man kanske ville ha bort vipphuset med motorn i, så det fanns ett hål som gjorde att man kom åt sista skruven...... tack för det!!
gjorde ett märke på skruven för att hålla koll på varven
bakre vipphuset på väg av
Kommentarer
Trackback