Monoshocker forts 11

Ja som jag tidigare skrivit så är det ganska tidkrävande att tillverka delar och konstruera. Men nu har jag lite nytt godis. Jag har gjort klart en sadel. Från en 2 mm plåt till färdig sadel. Måste ju erkänna att jag är rätt stolt. Hittade en skinngubbe i stan som sålde skinn och kopparnitar. Klippte ut sadelformen i det tjocka skinnet och sen va det bara att sätta igång att hamra ut nitarna! Jag har även börjat svetsa dit sadel/stötdämparfästet, skurit ut förstärkningar och lite sånt. satte upp främre hjulaxeln och modifierade den så att det gamla bakhjulet ska hamna i centrum.


Kommentarer
Postat av: Henke

Snyggt, är lika imponerad varje gång hur du lyckas.

2008-11-05 @ 14:10:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0